۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

 

ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟

 ایردراپ فرایندی است که طی آن، تیم توسعه دهنده یک ارز دیجیتال اقدام به توزیع رایگان توکن ارز دیجیتال در کیف پول برخی از کاربران می کند. بیشتر اوقات ایردراپها را استارت آپ های مبتنی بر بلاک چین انجام میدهند تا میزان کاربران آن ارز افزایش یابد. در واقع ایردراپها راهی برای تبلیغات، جلب توجه و افزایش جامعه کاربران آن ارز است. | گاهی پلتفرم های معاملاتی و والتها نیز ایردراپ انجام میدهند و احتمالا هدف آنها حفظ کاربران قبلی در پلتفرم و جذب کاربران جدید است. و فرایند ایردراپها ایردراپها را می توان به دو نوع کلی تقسیم کرد:



الف) ایردراپ بدون اطلاع قبلی:

 در این روش شما هیچ کاری انجام نمی دهید. این ایردراپها را اغلب اوقات شرکتهایی انجام میدهند که قبلا کار خود را آغاز کرده اند؛ نیز قابل پیش بینی نیست؛ پس راهی وجود ندارد که شما بتوانید با اختیار خودتان آنها را دریافت کنید؛ مثلا یک کیف پول، بدون اطلاع قبلی مقداری توکن ارز دیجیتال به کاربران فعلی خود ارسال می کند.

ب) ایردراپ با اطلاع قبلی

(که نیازمند انجام کاری از سوی شماست): استارت آپ های مبتنی بر

بلاک چین که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند یا در فاز اولیه هستند، معمولا این ایردراپها را انجام می دهند. آنها با شروع ایردراپ در یک بازه زمانی خاص، فرصت کافی برای پیوستن افراد به ایردراپ را می دهند. به این ترتیب نیز اغلب افراد با معرفی ایردراپ در اینترنت، به تبلیغ و شناخته شدن پروژه جدید کمک می کنند. ترویج و تبلیغ ایردراپها در اینترنت معمولا به این سبب است که برای معرفی کننده منفعت دارد و برای پیوستن هر شخص جدید در ایردراپ، مقدار کمی در آمد نیز به معرف می رسد. هدف ایردراپ ترویج و تبلیغ پروژه جدید است؛ به همین سبب بسیاری از این ایردراپها، افراد را ملزم

می کنند تا کارهای کوچکی برای دریافت توکن رایگان انجام دهند. این کارها شامل چیزهایی مانند لایک کردن صفحه فیس بوک، فالو کردن در توییتر، پیوستن به کانال تلگرام، مشارکت در انجمن گفت وگو، ارسال پست در سایتها و کارهای ریز و درشت دیگر است که اغلب اوقات باعث می شود افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی و سایت ها از این ایر دراپ آگاه شوند. ایردراپها معمولا چند روز یا چند هفته پس از پایان ICO به کیف پول افراد شرکت کننده ارسال می شود. داشتن یک کیف پول مناسب، یکی از نخستین و اساسی ترین کارها برای شروع کار با ارزهای دیجیتال و شرکت در ایردراپ است.

 و راههای مقابله با کلاهبرداری با ایردراپها:

افراد بسیاری با وعده های دروغین درباره پول رایگان منتظر شما هستند تا فقط با یک کلیک اشتباه به اسانی همه چیز را از دست بدهید. در اینجا نکاتی به شما ارائه خواهیم کرد که با کمک آنها می توانید از دستبرد کلاهبرداران در امان بمانید.

۱) هرگز کلید خصوصی تان را برای کسی ارسال نکنید. کلید خصوصی تان را به هیچ کس ندهید؛ حتی اگر کسی می خواهد موجودی حساب تان را بررسی کند، نیاز نیست کلید خصوصی تان را داشته باشد. این کار به راحتی با ابزارهایی مانند اتراسکن امکان پذیر است.

 ۲) به هیچ آدرسی پول نفرستید. به یاد داشته باشید که ایردراپها رایگان هستند. یک ایردراپ هرگز از شما نمی خواهد که مقداری پول به آدرس خاصی ارسال کنید. اگر ایردراپی که در آن شرکت کرده اید، چنین شرطی برای دادن توکنها گذاشته، جعلی است و باید از آن بگذرید.

3) رسمی بودن منبع ایردراپ را بررسی کنید. اگر عرضه کنندگان رمزارزها بخواهند یک ایردراپ برگزار کنند، حتما آن را از حساب های خودشان در رسانه های اجتماعی مانند توییتر اعلام خواهند کرد. از این طریق می توانید مطمئن شوید که ایردراپ موردنظر رسمی است یا خیر. در غیر این صورت، ممکن است به دام کلاهبردارانی بیفتید که قصد دارند اطلاعات شما را سرقت کنند.

اموزش ارزدیجیتال اصفهان

کلاس ارزدیجیتال اصفهان

اموزش ارزدیجیتال شیراز

اموزش فارکس اصفهان

منبع: کتاب ارز دیحیتال هلاکویی

۲ نظر:

  1. مطلب مفیدی بود لطفا در مورد در امد زایی از ارز های دیجیتال پست بیشتری بگذارید

    پاسخحذف

بهترین اموزشگاه تعمیر موبایل در اصفهان

    دوره فراگیری تعمیرات تلفن همراه ما یکی از پرتقضاترین و کاربردی ترین دوره های فنی میباشد که همواره مورد علاقه شما مهارت جویان گرامی بود...