۱۴۰۱ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

اموزش رایگان ارز دیجیتال اصفهان

 

 

در‌این پست مقدماتی میخواهیم به گویش بسیار معمولی و به طور کامل محاوره ای بگوییم ارز دیجیتال چیست و هر آنچه را که مورد نیاز میباشد درباره دنیای ارزهای دیجیتال یا این که به عبارتی کریپتو کارنسی بدانید به طور خلاصه برای شما ذکر کنیم.

 



ارز دیجیتال صورت خاصی از پول دیجیتال میباشد مبنا آن کد گذاری میباشد. بیشتر ارزهای دیجیتال برای سود‌مند شدن از خصوصیت‌های مهم مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین به کار گیری می‌نمایند. غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال به‌این مفهوم میباشد که هیچ دسته، بنیان، سازمان و حتی کشوری آنها را در اختیار ندارد. رمزارزها را به طور بی واسطه و مستقیم خریداری می شوند و به اشکال دیگر تبدیل می شوند، برای این خواسته نیاز به بهره برداری اکانت در بانک ها یا این که اخذ سرویس ها از سازمان خاصی نخواهید داشت.

 

ممکن میباشد تا به امروز اسم بیت کوین، اتریوم، دوج، ریپل و یک سری رمزارز دیگر را شنیده باشید ولی می بایست بیان کنم دنیای ارزهای دیجیتال محصور به‌این تعدادی آیتم نیستند و تا به امروز در حدود 5000 رمزارز وجود دارد. و دیدنی میباشد بدانید که علیرغم ارزش بسیار بالای ارزهای اساسی مثل بیت کوین و اتریوم، خیلی از این ارزها ارزش‌های به شدت پایینی دارا هستند.

 

در‌این مقاله قرار نیست منطق و ساختار ارزهای دیجیتال به طور حرفه ای تفصیل داده گردد، صرفا قرار میباشد کل اصطلاحاتی که تا به امروز شنیده‌اید و از مفهوم آن چیزی متوجه نمی‌شدید را به گویش معمولی و برای کاربرانی که جدید میخواهند درین بازار گام بگذارند را تفصیل دهیم. ولی درصورتی که شکیبایی توضیحات مازاد را ندارید و طرفدار ایجاز می باشید، در یک پست دیگر به فرهنگ و  پیشینه واژگان رمز ارزها می‌ پردازیم.

 

ارزهای دیجیتالچه‌گونه فعالیت می‌نمایند؟

 

نسبتاً تک تک ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین عمل می‌نمایند. با این حالا هر مورد از آن ها بلاک چین را به روش متفاوتی پیاده‌سازی نموده است. در واقع به گویش خیلی معمولی در صورتی بخواهیم ذکر کنیم، یک  شبکه را لحاظ کنید، همه داده ها روی یک سرور ذخیره می شود، این اطلاعات اگرچه ممکن میباشد ورژن‌های پشتیبانی از آنان تهیه و تنظیم خواهد شد، ولی هنگامی می خواهیم به آن دسترسی پیدا کنیم، فقط ورژن مو جود همانی میباشد که روی سرور بارگزاری گردیده، به لحاظ شما مکان داده ها ما در یک سرور مرکزی امن میباشد؟ هر لحظه قابلیت دارد داده ها ما هک یا این که ربوده گردد، بگذارید پرسش معمولی‌تری مطرح کنم، در شکل سرور مرکزی بانک گزینه حمله قرار گیرد، چه اتفاقی برای میزان دارایی ما می افتد؟ ولی زیاد نگران نباشید، مقصود این نیست که شمارا نسبت امنیت شبکه‌ها بدبین یا این که نگران کنیم، بلکه غرض آن میباشد که بگوییم بدون این شبکه، ارز دیجیتال وجود نداشت!

 

بلاک‌چین چیست؟

 

خصوصیت اساسی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیری آنهاست که هر سه این خصوصیت به یاری فناوری بلاکچین قابلیت و امکان پذیر شد. بلاک چین از کد گذاری به منظور ساخت امنیت در تبادلات و حتی داد و ستد ارزدیجیتال استعمال می‌نماید. برخلاف سیستم‌های بانکی که دارنده یک شرایط مشخص و معلوم و در اصطلاح متمرکز فعالیت می‌نمایند، مرکز داده‌ تماما غیرمتمرکز بوده و در سراسر دنیا پخش گردیده‌است. محل حفظ بلاک چین‌ها را در اصطلاح محل کار کل توزیع شده می‌نامند. این محل کار تک تک برای تمامی اعضای شبکه و با جزئیات در دسترس میباشد و حتی تراکنش‌ها برای تمامی به‌شکل روشن وجود دارد. این شبکه در واقع زنجیره‌ای از رایانه‌هایی میباشد که صحت تراکنش‌های انجام یافته دربین شما و طرف مقابل‌تان را پذیرش می‌نمایند و بعد از پذیرش، آن را نیز به بلاک چین اضافه می‌نمایند.

 

صرافی‌ ارز دیجیتال چیست و چه‌طور فعالیت می نماید؟

 

صرافی‌های ارزهای دیجیتال پلتفرم‌هایی در پوسته وب سایت یا این که نرم افزار می‌باشند که قابلیت و امکان مبادله‌ی ارز را برای یوزرها مهیا می‌نمایند، اشکال سرویس ها مبادله‌ای که صرافی آماده می‌نمایند به شرح پایین میباشد:

 

مبادله‌ی یک ارز دیجیتال با ارز دیجیتال دیگر (تبدیل بیت کوین به ترون)

مبادله‌ی یک ارز دیجیتال با ارزفیات (تبدیل بیت کوین به تومان)

مبادله‌ی یک ارز فیات با ارز دیجیتال (تبدیل دلار به اتریوم)

مبادله‌ی یک ارز فیات با ارز فیات دیگر (تبدیل دلار به تومان)

نوع شغل‌های صرافی‌های ارزهای دیجیتال گوناگون میباشد. برخی از صرافی‌ها خویش نقش خریدار یا این که فروشنده را برای یوزرها اجرا می‌کند. اکثر صرافی‌های داخل جمهوری اسلامی ایران به‌این شکل کار می‌نمایند، این در حالی میباشد که در سطح جهانی درصد مقداری از صرافی‌ها به‌این شکل عمل می‌نمایند. صرافی‌ها ارز را با بها پایین‌تر خریداری می‌نمایند و به بها بالاتری به فروش می رسانند، در واقع منفعت آنان از همین اختلاف در ارزش‌ داد و ستد به دست میاید. ولی نوع دیگری از صرافی‌ها نیز وجود دارند که فقط با مَچ کردن خریدار و فروشنده و اعمال معامله، درصدی را تحت عنوان کارمزد برداشت می‌نمایند.

 

برای ورود بهبازار ارزهای دیجیتال شما نیاز به یک صرافی دارید تا ارز فیات خویش را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و آنگاه به معامله بپردازید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین اموزشگاه تعمیر موبایل در اصفهان

    دوره فراگیری تعمیرات تلفن همراه ما یکی از پرتقضاترین و کاربردی ترین دوره های فنی میباشد که همواره مورد علاقه شما مهارت جویان گرامی بود...