۱۴۰۱ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

 

آنچه را که میبینی معامله کن ، چیست؟

 جمله ي (آنچه را که میبینی معامله کن) ، عبارتی است که معامله گران دوستش دارند . با این حال معنی درستی که پشت این عبارتست نا شناخته مانده است.در پایان این مقاله شما این را خواهید فهمید که چرا احتمالا آنچه را که میبینید معامله نمی کنید. آنچه را که میبینی معامله کن در برابر آنچه را که فکر میکنی معامله کن در حالیکه معامله گري آنچه می بینید مناسب ترین سناریویی را شرح میدهد که در آن معامله گران تصمیمات عینی و مبتنی بر تحلیل قیمت را می گیرند، معامله گريِ آنچه فکرمیکنید دقیقا در مقابل آن قرار داشته و همان چیزي است که اکثریت معامله گران تصمیمات معامله گري شان برمبناي آن اتخاذ می کنند. یعنی تصمیم گیري بر اساس محرکهاي احساساتی ، تکانه اي و افکار واهی و پوچ.  هفت ترفند براي اینکه در مفهوم آنچه میبینی معامله کن استاد شوید



 ترفند1 -قانون 5 ثانیه : قبل از اینکه در معامله يِ بعدي دکمه ورود را فشار دهید، چند ثانیه مکث کنید و از خودتان بپرسید آیا واقعا میخواهید این کار را انجام دهید؟ انگشتتان را از روي ماوس بردارید، یک قدم به عقب بروید و کُل چارت قیمت را نگاه کنید.

ترفند2 -یک کندل بیشتر صبر کنید این ترفند چیزي است که تحول بزرگی را در زندگی بسیاري از معامله گران بوجود اورده است. بسیاري از اشتباهات معامله گري را می توان به ورود زود هنگام به پوزیشنی که هنوز همه معیارهاي ورود را نداشته است نسبت داد. اگرقبل از تصمیم به انجام معامله فقط یک کندل بیشتر صبر کنید این کارعملکرد معامله گري شما را بسیار تحت تاثیر خود قرار میدهد زیرا که وارد بسیاري از پوزیشن ها نخواهید شد. اگر شروع به انجام این تمرین کنید آن وقت خواهید دید که فهمیدن اینکه احساسات چگونه معامله گري شما را تحت تاثیرقرار می دادند انقدر ها هم سخت نیست.

 ترفند3 -تصمیم گیري کندل به کندل تصمیم به ورود در معامله درزمانی که هنوز کندل تایم فریمی که درآن هستید بسته نشده اغلب اوقات، البته نه همیشه، علت اشتباهات احساسی و تکانه ايِ معامله گري است. بخصوص در مورد معامله گران مبتدي می توان گفت عدم ورود به معامله در میانه کندل در عملکرد معامله گري ایشان تاثیر بزرگی می تواند داشته باشد. شاید خیلی ها چنین اعتقادي نداشته باشند ولی به شما قول می دهم که اگر این ترفند را امتحان کنید و  با ورود در میانه يِ کندل مقایسه کنید تفاوت این دو روش را بخوبی احساس خواهید کرد. درست مانند ترفند قبلی ، همین که شروع کنید از این مفهوم استفاده کنید ، متوجه خواهید شد که اغلب اوقات قربانی تصمیمات معامله گري تکانه اي تریگر پرایس اکشن خود بوده اید بخصوص در زمان هایی که تمام روز را به مانیتور و چارت قیمت چشم دوخته بودید.

ترفند4 -از چک لیست کتبی استفاده کنید. این مورد بسیار مهم است. همه ی معیارهاي ورود خود را بنویسید و لیست آنها را جلوي خود قرار دهید .معمولا اگر قوانین را بتوانید جلوي خود ببینید کمتر علاقه دارید که آنها را زیر پا بگذارید.

 ترفند5 -معامله گري و رسم نمودار را جداگانه انجام دهید. ما اغلب اوقات معامله گران را براي کشیدن نمودارها و انجام تحلیل و تماشاي نمودار قیمت ، به استفاده از ابزار هاي مختص نمودار کشیدن شویق میکنیم . معامله گرانی که فقط از یک پلتفرم هم براي تحلیل نمودار قیمت و هم براي اجراي معاملات و سقارش گذاري استفاده میکنند (به خاطر اینکه هم خطوط اجراي معامله و ورود راو هم خطوط رسم شدن جهت تحلیل را یکجا با هم می بینند) بیشترمستعد انجام اشتباهات معامله گري احساسی هستند.

ترفند6 -براي سناریوهاي خرید و فروش پلن معاملاتی داشته باشید. زمانی که پلن معاملاتی خودرا می نویسید،همیشه یک پلن براي سناریوهاي هم خرید وهم فروش داشته باشید.حتی اگربازار خیلی هم گاوي(صعودي) بنظر می رسیداز خودتان بپرسید که چه اتفاقی باید بیافتد که بتوانم پوزیشن فروش بگیرم،قیمت باید کجا باشد ؟ این رویکرد به شما کمک می کند تا باذهن باز و منعطف در بازار حضور داشته باشید. اگرتمرکز زیادي روي یک سمت بازار داشته باشید، آن وقت همیشه درذهن تان زمزمه می کنید که یک معامله جدید باید باز کنید و برمبناي نظریک طرفه تان اقدام کنید که این ضربه زننده است. ترفند7 -از نظرات سایرین صرف نظر کنید. بعنوان یک معامله گر باید مسئولیت تمامی اعمالتان را برعهده بگیرید. شما نیاز به یک رویکرد منسجم واعتماد به روشها و توانایی هایتان دارید.در قبال قوانین و رویکردهایتان کاملا شفاف باشید. باید ازگوش کردن به نظرات افراد دیگر اجتناب کنید.زیرا منجربه تعصب تایید می شود و باعث معامله گریی بدون اعتماد به نفس و با اعتقاد متزلزل می گردد

نتیجه:

 معنی واقعی آنچه را که میبینی معامله کن چیست؟ امیدوارم مفهوم واقعی آنچه را که میبینی معامله کن براي تان روشن شده باشد.بسیاري از معامله گران هستند که بارها و بارها قربانی ندانستن نحوه معامله گري انچه میبینند می شوند. و بطور مستمر بجاي اینکه تصمیمات بر مبناي تحلیل و اهداف عینی بگیرند، بیشتر بر مبناي احساسات و واکنش هاي تکانه اي عمل می کنند .

اموزش فارکس اصفهان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین اموزشگاه تعمیر موبایل در اصفهان

    دوره فراگیری تعمیرات تلفن همراه ما یکی از پرتقضاترین و کاربردی ترین دوره های فنی میباشد که همواره مورد علاقه شما مهارت جویان گرامی بود...